הרמטכ"ל כוכבי מסכם: "אני שקט, בזכות החיילים והמפקדים"

קובי פינקלר No Comments on הרמטכ"ל כוכבי מסכם: "אני שקט, בזכות החיילים והמפקדים"

הרמטכ"ל היוצא אביב כוכבי בשיחת עומק עם כתב 'קול חי' ומגיש המהדורה המרכזית, עם סיום תפקידו. על מג"ב איו"ש: "אי אפשר שלרכב יהיו שני הגאים". שינוי מעמד הרבנים הצבאיים? "יערער את האמון בין המפקדים לחיילים". הליכה לפוליטיקה? "בוודאי שלא בשנים הקרובות"

צילום: Avshalom Sassoni/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרמטכ"ל היוצא, רב אלוף אביב כוכבי, שוחח הערב (ראשון) עם אבי מימרן וקובי פינקלר במהדורה המרכזית וסיכם ארבעים שנות שירות.

בפתח השיחה התייחס כוכבי למיעוט הראיונות התקשורתיים מצידו: "לאורך כל השירות שלי התראיינתי רק פעם אחת. אני דוגל בגישה של לעבוד. עכשיו חשבתי שנכון לסכם את התפקיד עבור אזרחי המדינה".

"אני מפקד הצבא ואני עוסק אך ורק במה שקורה בתוך הצבא", הבהיר. "אנחנו מאוד גאים בזה שבצה"ל יש אחדות מטרה, חברות ורעות. התרומה של צה"ל במובן הזה לחברה הישראלית היא כבירה. אני אופטימי בשל מה שאני רואה בצה"ל".

כוכבי נשאל לדעתו על העברת מג"ב איו"ש לשר הבט"פ: "זה לא ענייננו למי שייך מגב איו"ש אלא שהיחידות עושות עבודה מצוינת. הן עובדות מעולה תחת הפיקוד שלנו. לכל זה חייב להיות מפקד אחד כמו שאי אפשר שלכלי רכב יהיו שני הגאים ושני נהגים. אם כל העוד העיקרון הזה של אחדות הפיקוד ישמר אין סיבה שזה לא ימשיך לעבוד".

הרמטכ"ל היוצא נשאל האם הוא תומך בהכנסת הצבא לטיפול בבעיית הפשיעה: "אני מציע שנשמור על עיקרון מאוד משמעותי והוא שצבא מתמודד אך ורק עם אויבינו ולא עם אזרחינו. בדיוק לשם הקשיים בחברה פנימה יש משטרה. שיפרנו משמעותית את הפעילות לאורך הגבולות וזו התרומה שלנו לביטחון הפנים. תפסנו המון הברחות ושיפרנו את ההגנה על הנשק בבסיסים".

על שירות חרדים בצבא: "אנחנו נשמח לקבל לשורותינו כל צעיר חרדי. אנחנו צריכים את כל מי שיבוא. תחשבו אם היו לנו עוד אלפיים איש. אנחנו יודעים מה לעשות עם האנשים האלה. זאת זווית אחת. השניה היא, כל אזרח במדינת ישראל היה רוצה לראות שוויון במשימות ובאחריות. אני לא קורא לזה שוויון בנטל כי לשרת בצה"ל זה לא נטל אלא זכות. אני חושב שנכון שחרדים ישרתו, האם בצה"ל או שירות לאומי? את זה נשאיר לדרג המדיני. אנחנו נדע להעמיד להם תנאים שיוכלו לשמור על אורחות חייהם ואנחנו כבר עושים את זה היום".

על הסערה סביב הכוונה לשנות את מעמד הרבנים הצבאיים: "אני לא מכיר שדבר כזה נקבע. למיטב ידיעתי אין שום קביעה כזו אלא קביעה של חיזוק הרבנות במילים כלליות. בין אם זה רבצ"ר או תפקיד אחר. אסור שמינוי של קצינים בצה"ל שעל פי חוק הוא סמכות של רמטכ"ל, ימונו פוליטית. הדבק שמחזיק את יחידות צה"ל, החיילים והקשר עם המפקדים הוא האמון האישי והעובדה שאתה יודע שהמפקד שלך לא מונע משיקולים זרים. ברגע שיהיה מינוי חיצוני זה יערער את האמון".

הוא שיתף בתחושותיו במהלך התפקיד: "כשאתה מציין בהצלחה מבצע כזה כמו שהיה בעזה או סדרה של מעצרים שמונעת שלושה ארבעה פיגועים בכל לילה זו תחושה של הצלחה".

כיצד הוא מרגיש כשעליו לעזוב? "ארבעים שנה אני משרת בסיפוק גדול מאוד, גם בימים הקשים. הסיפור הוא לא אני אלא צה"ל שהוא צבא מיוחד במינו. אחד הצבאות הטובים בעולם ובחלק מהתחומים הטוב בעולם. תחושה מעורבת".

כוכבי הדגיש: "לא הייתם רואים אותי בפוליטיקה בשנים הקרובות. אם וכאשר הרגע יגיע אחשוב על זה. יש בחוץ הרבה אפשרויות שמעניינות אותי בהרבה תחומים".

"אני עוזב את צהל כשאני שקט, בזכות החיילים והמפקדים", סיכם הרמטכ"ל. 



0 תגובות